Inglés 3° grado - Actividad 7
21/05 3° grado “A” y “B”
Activity N°6
Hello kids!! How are you?
I hope you are well and happy.
Let's start working!!!!
Unit 4: At the shop
1) Say the chant
- Open the book at page 24 (abrir el libro en la página 24)
- Click here ( Entrar aquí )
- Listen and read (escuchar y leer)
- Listen and sing (escuchar y cantar)
2) Listen and point
- Open the book at page 24 (abrir el libro en la página 24)
- Click here ( Entrar aquí )
- Listen and point (escuchar y señalar)
3) At the shop games
- Click here (Entrar aquí )
- Click on the picture (presionar sobre cada imagen)
- Listen and repeat (escuchar y repetir)
- Listen and read (escuchar y leer)
- Click on the number (presionar sobre el número)
- Listen (escuchar)
- Choose the correct option (seleccionar la opción correcta)
c. Read and choose
- Look at the picture (observar las imágenes)
- Click and read (presionar y leer)
- Choose the correct option (seleccionar la opción correcta)
d. Read and drag
- Look at the pictures (observar las imágenes)
- Read the sentences (leer las oraciones)
- Choose and drag (elegir y arrastrar)
4) Listen to the story
- Click here ( Entrar aquí)
- Listen and read (escuchar y leer)
5) Watch the video
- Click here ( Entrar aquí )
- Watch the video (mirar el video)
Cuántas/ cuántos....?
How many bananas?
One banana
Ten bananas
How many apples?
One apple
Ten apples
How many ice creams?
One ice cream
Two ice creams
How many cakes?
One cake
Four cakes
Homework (tarea)
Estas son las actividades que tienen que enviar para corrección.
Las envían al siguiente mail:
1) Listen and draw the route
- Open the activity book at page 29 (abrir el libro de actividades en la página 29)
- Click here (
- Listen and draw the route (escuchar y trazar el recorrido)
2) Answer the following questions (Responder las preguntas)
Esta tarea no está en el libro. La pueden imprimir o copiar y luego resolver.
a. How many rulers?
_ _ _ _ _ _
c. How many robots?
_ _ _ _ _ _ _ _
d. How many pencils?
See you next time!!
I love you!!
Miss Lily 😘😘
Comentarios
Publicar un comentario